Obhájené práce

Zde průběžně vystavovujeme výběr z to, co už u nás vzniklo - ať už návrhy na praktická cvičení, exkurze či hezké výzkumné práce nás či našich studentů, ze kterých můžete čerpat inspiraci.  Můžete zde nalézt odbornou či metodickou inspiraci do výuk či k pedagogickému působení. 

Níže naleznete u každé práce stručný popis jejich obsahu a také odkazy na plné texty,  pokud byste si je chtěli přečíst. Zároveň ještě dodáváme, že níže uvedené práce nejsou oficiálně publikované, z mnoha nich postupně vzniknou samostatné odborné články, které naleznete v odborných periodikách (přehled naleznete zde). 

2024

podzimní termín 2024 (září)

Zdravotní rizika spojená s houbami – prevence, první pomoc a zařazení do výuky

Metoda převrácené třídy a její aplikace ve výuce přírodovědných předmětů

Vliv zařazování živých živočichů do výuky na znalosti, motivaci, kompetence a postoje žáků 

Dýchání vodního hmyzu – návrh praktického cvičení a jeho korespondenční varianty 


jarní termín 2024 (červen)

“Peer mediace a její využití na českých a zahraničních školách”

Test učebního pokroku v molekulární biologii a genetice

Exkurze do botanické zahrady zaměřená na rostliny tropického, subtropického a mírného pásu

Šablony pro laminaci položek školních herbářů

zimní termín 2024 (leden)

“Vliv absolvování kurzu první pomoci na míru znechucení”

2023

podzimní termín 2023 (září)

“Faktory ovlivňující ochotu poskytnout první pomoc u českých pedagogů”

“Dovednosti žáků v první pomoci na 2. stupni základních škol – kardiopulmonální resuscitace"

Didaktická hra „Odchyt ptáků“

Terénní výuka botaniky"

jarní termín 2023 (červen)

“Stresové faktory učitelů a možnosti jejich zvládání”

“Šikana pedagogů ze strany žáků a možnosti řešení”

Prvky distanční výuky – využívání a hodnocení českými pedagogy

2022

podzimní termín 2022 (září)

“Aktivizace žáků ve vztahu ke skupinové práci v hodinách biologie”

Tvorba autorské didaktické hry "Cesta do nitra buňky

Mobilní aplikace a metoda CLIL ve výuce biologie

Integrace dětí s onemocněním diabetes mellitus ve školním prostředí

Tvorba ŠVP předmětu Přírodopis pro 2.stupeň základní školy

Chov mšic a jejich využití ve středoškolské výuce

Symbiózy hub a rostlin v praktické výuce biologie

jarní termín 2022 (červen)

“Faktory ovlivňující přístup a motivaci žáků základních a středních škol k učení se první pomoci”

Analýza tématu buněčná biologie v českých učebnicích přírodopisu

zimní termín 2022 (únor)

“Primární prevence abnormalit příjmu potravy na školách a porovnání její efektivity z pohledu studentů a metodiků prevence”

“Výuka v krajině s využitím GIS a dálkového průzkumu Země”

“Zájem řešitelů Biologické olympiády o biologii”

“Nemoci z povolání jako námět pro biologický seminář”